- Chief Marketing Officer Denise Persson ging in 2016 werken voor het Amerikaanse datacloudbedrijf Snowflake, dat toen nog geen 100 miljoen dollar omzet boekte.
- Volgens de laatste ramingen komt de omzet van Snowflake aan het eind van dit jaar uit op 2,6 miljard dollar.
- Persson legt uit met welke marketingstrategie de omzet in 2029 moet zijn gegroeid naar 10 miljard dollar.
- Lees ook: De rol van de Chief Marketing Officer verandert bij bedrijven door nieuwe technologie en toenemend sociaal bewustzijn: dit zeggen 6 experts
Chief marketing officer Denise Persson van het Amerikaanse datacloudbedrijf Snowflake heeft een stevig groeimandaat.
Persson begon in 2016 bij het bedrijf dat zichzelf toen nog aanprees met een billboard langs de US Highway 101 in Silicon Valley. En op de evenementen van Snowflake waren zoveel logo’s van Amazon Web Services te zien, het platform waar het bedrijf zijn technologie op had gebouwd, dat de aanwezigen vaak dachten dat ze op een Amazon-evenement waren.
“Als startup kan je het niet alleen doen”, zegt Persson tegen Insider. “Je moet altijd een beetje meeliften met een bedrijf in jouw sector en voor ons was dat AWS.”